Výlet na Moravu

Autor: Holfi <velogauce@centrum.cz>, Téma: Akce, Vydáno dne: 12. 06. 2007

O víkendu 9 - 10.6.2007 jsem poprvé vyrazil na velký výlet na VeloGauči. Přestože sem týden před, finišoval na "finální verzi", dokončení se nepodařilo a musel sem tedy vyrazit na "verzi 02". Naštěstí VeloGauč vše překonal bez úrazu a tím pádem i já i když díky nádhernému slunečnému počasí jsem až tak bez újmy nebyl :o)).

Plán výletu -

První den budeme přepraveni na jižní Moravu do místa , které upřesníme dle počasí ráno v autobuse. Autobus bude dále pokračovat s věcmi , které nebudete potřebovat k jízdě do místa ubytování ve dvou penzionech ve vinařské obci Pavlov. Z místa složení kol pojedeme vinnými cyklostezkami přes Vranovce, Pasohlávky, Novosedly, Mikulov a Dolní Věstonice kolem Novomlýnské nádrže do místa ubytování ( Pavlov). Dle počasí upravíme délku trasy na cca 55 km, (pro zdatné cyklisty je možné prodloužení ) .

Trasa pro druhý den povede po břehu Novomlýnské nádrže pod Pálavou a dále podél řeky Dyje do Lednice, kde je možnost návštěvy zámku, botanické zahrady , nebo akvárií a dále kolem zajímavých staveb Lednicko – valtického areálu ( památka UNESCO) - minaret , Janův hrad, Svatý Hubert, Randez - Vous atd.) do Valtic , kde bude přistaven autobus k naložení kol. Tato krátká trasa měří cca 35 km pro ty, kteří budou chtít absolvovat nějaké prohlídky atd. Pro náročnější možné pokračování přes Kolonádu na Rajské po Česko- rakouské příhraniční stezce na Hraniční zámeček a do Valtic (celkem 55 km), nebo ještě delší okruh okolo Lednicko - valtického areálu.

Tak toto byl plán a skutečnost ?? Počasí nám přeje a sluníčko nám svítí už od brzkého rána. Kola nakládáme celkem podle plánu a vyrážíme směr Morava.Po vyložení kol v obci Vranovice zjištuji hned malou závadu na mém VeloGauči. Celý týden sem finišoval na " Finální verzi ", která se mi ale nedaří dokončit. Proto sem ještě v pátek večer upravoval " verzi 02 " no a díky této "rychlé" úpravě mi lehce škrtá zadní box o kolo. Provádím opravu přehozín pár podložek, ale většina již přesto mizí na trase. Naštěstí je nás opozdilců víc a je mezi námi i "vedoucí zájezdu" Přemek.Tak tedy vyrážíme na trasu, po ujetí asi 5 km se zastavujeme na křižovatce a "vedoucí zájezdu" zjišťuje, že jedeme úplně blbě :o))) Vracet se nám nechce a tak se dáváme "zhruba" směrem , kterým jsme měli jet. Přijíždíme do Uherčic (což je mimochodem úplně opačným směrem plánované trasy), kde se ptáme místních, kteří nás posílají "zkratkou",  (polní cestou) podél řeky Svratky, jen tak mezi řečí nás ale varují, že včera "hódně pršálo" :o)))
No nic, nastává první prověrka VeloGauče i když sem samozřejmě pomalejší než zbytek na "horácích", ale leháč celkem obstál. Sice slušně obalen blátem jak kolo tak já, "zkratkou" dorážíme na stezku do Iváně, kudy vede původní trasa. Pak už bez problémů pokračujem do Psohlávek, kde se na břehu Novomlýnských nádrží setkáváme s ostatními. Výsledek naší "zkratky" + 9 km proti ostatním, navíc terénem jak pro Trucktrial :o)) jenže to ještě netušíme, co nás čeká na další části.

Vyrážíme na další část naší trasy. Ta vede po hrázích Novomlýnských nádrží označených jako "cyklostezka". Bohužel s cyklostezkou to nemá nic společného. Musím říct, že s něčím tak debilním a navíc označeným jako cyklostezka sem se ještě nesetkal. Hrubá šotolina zalitá asfaltem, nelze najít žádná lepší stopa, drncá to jak na tankodromu a nedá se na tom jet  rychle, nic nepomáhá ani odpružení a to sem na tom mnohem líp, co se týká pohodlí, než jezdci na normálních kolech. Hned za Psohlávkama po najetí na tuto "úžasnou" stezku se navíc ještě proplétáme mezi rybáři, kteří zde mají nějaké závody. Když se dnes dívám do mapy, udělali sme navíc ještě blbost, že po najetí na silnici z Psohlávek do Brodu nad Dyjí sme se nedali po silnici a cyklotrase "4 , Mikulovská" , ale pokračovali podél vody po tom hrozném povrchu až k Drnholci. Tam teprve najíždíme na silnici a pokračujem do Novosedel, kde dáváme občerstvení.  U mě se začíná projevovat první chyba, kterou sem udělal a to že sluníčko, které do nás celou dobu pere začíná obarvovat moje nohy a ruce do ruda :o)). Ještě štěstí, že Pavla (žena kamaráda Karla) vytahuje krém s patřičným ochraným faktorem 30 a asi mě tím zachránila před večerním utrpením. Není to poslední záchrana , kterou mi poskytla. Později mi ještě zapůjčila šátek na hlavu. Přestože mám ještě vlasů pomeřně dost, prosvítající kůže se začíná připalovat.

Z Novosedel sme po zkušenostech s cyklostezkou kolem nádrží, radši namířili do Mikulova rovnou po silnici. V Mikulově posedíme na náměstí na zahrádce jedné restaurace a věnujeme se osvěžení v parném cyklistickém dni.Víme, že nás čeká stoupání nad Mikulovem, podle mapy se tedy dáváme doprava na Milovice a z větší části se kopcům vyhýbáme a jedeme do Pavlova, kde budeme nocovat v penzionu U Bednářů.

Večerní posezení ve vinárně , kde jsme měli připravenou výbornou večeři a ochutnávku vína, nemělo chybu. Pak se rozproudila i patřičná zábava okořeněná přednáškou pana Čapka o opotřebení jistých dámských partií po jízdě na kole.

Druhý den ráno vyrážíme podle plánu směr Lednicko - Valtický areál, kde buď projíždíme okolo, nebo navštěvujeme historické památky jako Lednický zámek s jeho botanickou zahradou, Minaret , Janův hrad , Apollonův chrám, Lány, Tři Grácie a mnoho dalších.

Potom už míříme do Valtic, kde na nás čeká autobus. Nejdříve ale navštěvujem restauraci a dáváme si vydatný oběd po vysilujícím víkendu na kolech v krásném kraji. Musím říct , že se vše povedlo a výlet byl perfektní. Odjíždíme unaveni, ale určitě spokojeni.